Хогуортс
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Хогуортс

Изживейте света на магията !
 
ИндексЗбИжЗИЙГалерияТърсенеРегистрирайте сеПоследни снимкиВход

 

 ~Първи урок - Древните игри с метли ~

Go down 
АвторСъобщение
Beautiful Mind
Wanted Dead or Alive
Wanted Dead or Alive



Female
Брой мнения : 2073
Age : 30
Местожителство : Somewhere over the rainbow...
Дом : Слидерин!!!
Галеони : 700
Registration date : 15.02.2008

Герой
Описание на героя ви::

~Първи урок - Древните игри с метли ~ Empty
ПисанеЗаглавие: ~Първи урок - Древните игри с метли ~   ~Първи урок - Древните игри с метли ~ Icon_minitimeНед Мар 09 2008, 22:26

Първи Урок - Древните игри с метли




Спортовете с метли се появяват почти веднага, щом метлите са достатъчно напреднали за да позволяват на летците да завиват под ъгъл и да променят скоростта и височината. Ранните писания и картини ни дават някаква представа за игрите, които нашите предци са играли. Някои от тях не просъществували дълго, други оцелели или се видоизменили в спортовете, които познаваме днес. Прочутото ежегодно надбягване с метли в Швеция води началото си от десети век. Летците се състезавали от Копърбърг до Арджеплог, разстояние от незначителните почти триста мили. Курсът минава направо през резервата за дракони и големият сребърен трофей е оформен като Шведски Малък дракон. В наши дни това е международно събитие и магьосници от всички националности се събират в Копърбърг за да окуражът стартиращите, после се магипортират до Арджеплог да поздравят оцелелите.

Известната картина "Победителят Гюнтер Жестокия", датирана от 1105г., ни показва древната немска игра Стишсток. Висок двадест стъпки дънер е покрит с напълнен с въздух мехур от дракон. Един играч на метла има за задача да пази мехура. Пазачът е завързан към дънера с въже около неговия или нейния кръст, така че той или тя не може да лети на повече от десет крачки от него. Останалите играчи трябва да летят около мехура и да се опитат да го пробият със специално заострения край на метлите си. На пазача е разрешено да ползва пръчката си за да отблъсква атаките. Играта приключва, когато мехурът е успешно прободен или ако пазачът успее да отстрани с магия всички противници или не рухне от умора. Стишсток отмира през четиринадесети век.

В Ирландия играта Айнгигейн процъфтява, тема е на много ирландски балади (легендарния магьосник Фингъл Безстрашния се предполага, че е бил шампион по Айгигейн). Последователно играчите си подават топка - дом (всъщност жлъчен мехур от козел), движейки се бързо през поредица от горящи каци поставени високо във въздуха върху кокили. Домът трябва да бъде запратен през последната каца. Играчът, който успее да го хване за най-бързо време, без да се подпали по пътя, е победител.

Шотландия е родното място на, вероятно най-опасната от всички, игра с метли - Креъткан. Играта е обрисувана в трагичната келтска поема от единадесети век, оригиналната версия, на която каза в превод:

"Играчите се събират, дванадесет доблестни сърцати мъже, привързани към техните котли, стоят приготвени да полетят.
При сигналът на рога те бързо се отделят от земята, но десет от тях са орисани да загинат."


Играчите на Креъткан носят котел привързан към главата. При сигнала на рог или барабан, политат нагоре към множество омагьосани камъни и скални късове, които кражът на стотици стъпки над игрището и стрмглаво тръгват надолу към земята. Играчите се движат наокло опитвайки се да уловят, колкото се може повече камъни в котлите си. Считана от много шотландски магьосници за най-висш изпит за мъжество и кураж, играта се радва на голяма популярност през средните векове, въпреки огромната бройка загинали. Креъткан е обявена за незаконна през 1762г., и макар че Магнус "Вдлъбнатата глава" МакДоналд оглавява кампания за възобновяването й през 1960г., Министерството на Магията отказва да вдигне забраната.

Шънтбъмпс е популярна в Девон, Англия. Това е груба форма на турнир, единствената цел е да свалиш, колкото се може повече играчи от метлите им, последният, който остане върху метлата си, печели.

Суивънходж тръгва от Херфордсшир. Подобна на Стишсток, тази включва надут мехур, обикновено от прасе. Играчите седят обратно на метлите си и удрят мехура заднишком, нападат напреко през отбраната с клончестия край на метлите си. Първият, който пропусне дава на противника си точка. Който пръв достигне педесет точки е победител.

Суивънходж все още се играе в Англия, макар че, никога не постига особено широка популярност.
Шънтбъмпс оцелява единствено като детска игра.


За домашно искам да си измислите собствена игра с метли. Не е нужно да е нещо гениално, но не искам непредадени домашно като по ЗСЧИ.
Върнете се в началото Go down
 
~Първи урок - Древните игри с метли ~
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Хогуортс :: Учебни предмети :: Куидич-
Идете на: